zaterdag 22 april 2017

Smoothie met Havermelk, Bosvruchten en Mango

Havermelksmoothie met Bosvruchten en Mango
Havermelksmoothie met Bosvruchten en Mango
Eergisteren had ik zelf Havermelk gemaakt naar een recept van Monique van der Vloed. Het smaakt heerlijk en is inderdaad lekker romig en 'lobbig' en iets zoet. Fijn is dat het goed vult en je dus een tijd verzadigd bent na zo'n glaasje Havermelk.
Vanavond wilde ik de Havermelk toch wat meer opmaken want het is zo'n 3 dagen houdbaar en ik vind het zonde om weg te gooien. Ik heb de volgende smoothie gemaakt (totaal 3 flinke smooties) die echt heerlijk waren. Mijn man kon het niet bij 1 smoothie laten :-).

Dit heb je nodig:

een blender;
200 ml (eigengemaakte) Havermelk;
200 ml water;
1/2 to 3/4 mango;
80-90 gram frambozen;
80-90 gram blauwe bessen.

Maken is simpel:

Doe alles in de blender en blend. Verdeel over 2 glazen en bewaar een portie of verdeel over 3 glazen.

Heerlijk fris en een tikje zoet, jammie!

Overigens kreeg ik de tip dat havermelk prima is in te vriezen dus dat is ook een optie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen