vrijdag 10 februari 2017

Courgettestoof met (vegetarisch) gehakt, (geiten) kaas en meer.....

Courgette en avocado zijn een goede combinatie. Courgette en vegetarisch gehakt zijn een goede combinatie. Avocado en kaas zijn een goede combinatie. Gehakt en ui zijn een goede combinatie. Ui en champignons zijn een goede combinatie :-). Dus wat doe je dan? Je maakt een stoof met ál deze ingrediënten.

Geen foto nu, het was klaar en zo lekker dat ik het meteen heb opgegeten. Halverwege dacht ik: óeps, de foto..... Die maak ik dan de volgende keer wel.

Nodig: een stoof- of hapjespan met deksel of een wok met deksel.
Bereidingstijd incl. voorwerk ca. 35 minuten.

Ingrediënten voor 2 personen:

2 courgettes in blokjes gesneden. Schillen is niet nodig, alleen even afspoelen.;
1 grote rode ui in halve of kwart ringen gesneden;
125 gram champignons in plakjes;
200 gram vegetarisch- of mager gehakt;
1 avocado in stukjes gesneden;
50 gram harde jonge geitenkaas in kleine blokjes;
1 theelepel picadillokruiden of een ander kruidenmengsel naar eigen smaak;
olie (ik gebruikte een klein beetje kokosolie) om de ui te fruiten.

Bereiding:

Laat de olie heet worden en fruit de ui op een hoog vuur ca. 5 minuutjes. Voeg het gehakt en het kruidenmengsel toe en laat even meebakken terwijl je roert.
Zet het vuur wat lager en doe alle andere gesneden ingrediënten erbij en roer voorzichtig door elkaar. Doe de deksel op de pan en laat totaal ongeveer 20-25 minuten stoven. Kijk af en toe even of het niet te hard gaat, zet eventueel het vuur laag en roer door.

Je hebt nu een heel gezonde maaltijd die alles bevat wat je nodig hebt. De gezonde vetten van de avocado, eiwitten van het vegetarisch gehakt en de (geiten)kaas plus genoeg groente, ijzer en vezels.

Lust je geen geitenkaas, neem dan feta of gewoon 30+ kaas. Wat je zelf lekker vindt.

Voedingswaarde per persoon:

Kcal 506, koolhydraten 24,5 gram, gezond vet 28,9 gram, proteïne 37,4 gram

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen